Rabu, 14 November 2012

Ferrari California dan Fakta 30

Setelah menikmati kejayaan di seluruh dunia sepanjang kerjayanya dalam industri permotoran, evolusi baru Ferrari California dicirikan dengan bilangan 30. 30 mewakili fakta tentang kereta ini di mana ia adalah 30 kilogram lebih ringan dan 30 kuasa kuda yang lebih kuat.

California V8 kini mempunyai kuasa maksimum 490 hp dengan tork maksimum mencecah kepada 505 Nm pada 5000 rpm, terima kasih kepada senibina ekzos baru dan kejuruteraann enjinnya. Lengkung tork juga telah diubahsuai menjadi lebih tinggi di samping revolusi per minit yang sangat pick-up.
                                             
Teknik fabrikasi aluminium dan teknologi pengasuhan yang digunakan oleh pusat Scaglietti membuktikan kecemerlangan dalam pembuatan California keseluruhannya yang juga membawa kepada pengurangan 30 kg dalam berat kereta tanpa menyentak aspek ketegaran struktur atau prestasi.

Bagi pelanggan mencari satu pengalaman memandu yang lebih dinamik lagi masih tidak terlalu ekstrem, Ferrari kini juga diperkenalkan dengan Pengendalian Speciale - pakej pilihan yang mempunyai pengubahsuaian kepada kedua-dua gear auto dan manual dan set-up yang mengurangkan roll badan dan memastikan respon terbaik kepada pemandu.
                                               
Pakej termasuk peredam magnetorheological yang lebih laju dikawal oleh ECU (tindak balas -50% masa) dengan algoritma proprietari Ferrari. Spring penggantungan adalah juga lebih keras untuk kawalan yang lebih tepat tanpa menjejaskan keselesaan. Akhir sekali, kelajuan yang lebih tinggi semasa membelok di selekoh dan pengurangan penggunaan stereng dijamin oleh kotak stereng baru dengan nisbah pengurangan yang lebih rendah (-10%).
                                             

Credit : Google,Ferrari

Tidak ada komentar:

Posting Komentar