Senin, 26 September 2011

Princess Cake 2 : Nur A'dani

Assalamualaikum & salam sejahtera

N3 ni adalah untuk kenangan dan rujukan masa depan. Sebenarnya sebagai seorang yang x mengadap bende ni hari2 memang kering idea. Kena tgk kat tenet, buku dan pikir sikit2 untuk dapatkan designnya. Selalunya bila sebut aje princess ni memang dah terbayang gadis cantik pakai gaun kembang, pastu ada ropol2...pastu siap tata lagi ala-ala Lady D.

Memandangkan ini baru kali ke 2 mendesign princess, agak blur jugak memula tu. Tambah2 stok kaler x berapa nak ada. Bila dah buat ni baru cheq sue perasaan yang pertama kali (kek oren) dulu pun purple + oren jugak warnanya.  Cuma yang ni cheq sue guna acuan no 1 dan 3 utk patungnya dan basenya tu loyang 10' x 10'. Sebab tu la tang skirtnya tu agak kembang di bahagian bawah. Nampak cantik jugak. Cumanya kedudukan kek ni agak ditengah2 sehingga xde ruang untuk tulis nama A'dani di kek @ papan kek tu. Mmmm xpelah..


Nasib baik ada beli bende ni, kalau tak pening jugak nak tulis tu xde tempat... He he he



Kat bahagia bawah kek ni cheq sue lapiskan dengan fresh krim dan peach untuk mengurangkan rasa muak kek. Sejujurnya kek ni memang sedap. Memang spongy abes lah.. Cuma bagi cheq sue, lagi elok kalau kandungan gulanya tu dikurangkan sedikit. Tapi kalau sape yang suka manis2 sikit tu dah okey dah...

Semoga n3 ni dapat memberi sedikit panduan pada kawan2 yang nak mencuba... Wassalam...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar