Selasa, 18 Agustus 2009

MELAWAN DEBAR

MELEWATI masa-masa petang yang kering ini, saya dan sahabat Roziah Adama sedang berada di Hotel Mirama, Kuala Lumpur. Kehadiran kami di sini kerana menanti pagi esok untuk bergerak ke DBP untuk pertandingan Akademi Sastera. Wah, debaran di dada saya begitu memuncak. Saya yakin saya sudah membuat yang terbaik dalam menghasilkan kertas kerja saya yang berjudul Konflik Kejiwaan Hikayat Qaziq Dari Sudut Psikoanalisis Lacan.

Namun begitu, saya mempunyai masalah untuk menyakinkan diri yang saya mampu membentangkan kertas kerja dengan baik. Ya, saya memang mempunyai masalah dalam hal pengucapan awam ini dan ini agak mengentarkan saya.

Walau bagaimanapun, saya akan cuba buat yang terbaik kerana saya tahu langkah saya ke DBP esok bukan sekadar membawa nama saya sendiri sebaliknya membawa nama pensyarah-pensyarah Fakulti Penulisan dan juga nama ASWARA sendiri.

Semoga saya berjaya melakukan yang terbaik untuk hari esok dan sesudah itu, saya reda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar