Rabu, 21 Desember 2011

MERAH CINTA KITA

BEBERAPA bulan lalu, saya sempat bersembang dengan guru saya iaitu Dr. Anis Amida mengenai remaja. Dr. Anis bertanya kepada saya, bagaimana dengan remaja masa kini? Apa yang remaja masa kini suka? Apa agenda yang selalu berlegar di fikiran mereka?

Mahu tahu tentang remaja masa kini? Mahu kenal dunia remaja? Mahu santai dalam memahami jiwa remaja? Siri Merah Cinta Kita terbitan Buku Prima ada jawapannya. Alhamdulillah, lima siri Merah Cinta Kita sudah berada di pasaran. Syukur juga, terdapat dua karya saya antara lima judul yang terbit itu.


Dengan tema Merah Cinta Kita, aneka cerita tentang dunia remaja khususnya remaja perempuan diberi perhatian. Setiap siri menampilkan lima novelet daripada lima penulis berlainan latar. Antologi ini penuh warna ceria yang tentunya menarik minat remaja. Yang utama, setiap kisah mempunyai nilai dan pengajaran yang baik untuk diteladani oleh remaja yang mengulitinya.

Lima judul dari siri Merah Cinta Kita 1


Bagi memeriahkan lagi siri Merah Cinta Kita, pihak Buku Prima dan Karangkraf turut menganjurkan peraduan yang menawarkan aneka hadiah menarik untuk setiap pemenang. Borang peraduan boleh didapati di halaman akhir bagi setiap siri.




Buat adik-adik yang gemar membaca, selamat membaca siri Merah Cinta Kita. Selamat mengambil iktibar daripada kisah yang ada di dalamnya. Buat rakan-rakan, mari dampingi Merah Cinta Kita untuk kenal dunia dan fikir anak-anak remaja kini bagi kita jadikan pedoman untuk melahirkan generasi berwawasan,


MERAH ITU CINTA

MERAH CINTA KITA

Tidak ada komentar:

Posting Komentar