Kamis, 24 November 2011

Penjara Ke Empat Terbesar Di Dunia


Penjara Maricopa County di Arizona adalah penjara yang ke 4 terbesar di dunia. Pada tahun 1993, ia telah melebihi bilangan maksimum penghuni banduan.Dianggarkan bahawa pembinaan kemudahan baru akan menelan kos kira-kira AS $ 70.000.000.

Sheriff Penjara;Arpaio claimed bahawa Penjara ini pada mulanya di bina daripada khemah dan masih lagi di kekalkan. Ia terdiri daripada khemah-khemah era Perang Korea yang diderma oleh tentera Amerika Syarikat,selain tambahan pembinaan menara peninjau setinggi 50 kaki (15.4 m).

Kos akhir projek penjara ini adalah kira-kira $ 100,000 dan ia mampu menempatkan lebih 2400 penghuni. Semua penghuni ditempatkan di dalam khemah-khemah terbuka (N bagi lelaki dan O untuk perempuan). Penghuni banduan ini terikat dengan peraturan dalam penjara ini dan mereka hendaklah sentiasa dalam keadaan kemas.

Mana-mana banduan yang degil akan di campak masuk ke dalam kawalan penjara keselamatan yang lebih ketat.Semua banduan memakai stoking dan seluar dalam berwarna pink tak kira lelaki atau perempuan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar